Хто оплачує вашу «безкоштовну» страховку?



Хто оплачує вашу «безкоштовну» страховку?
«На жаль, за цю процедуру потрібно платити додатково …», «УЗД не включається в обов’язкове медичне страхування!», «Ми цього не робимо, сходіть у свою поліклініку за місцем прописки!» Ви часто чули ці фрази, правильно?


Які права надає нам страховий медичний поліс? На жаль, громадяни нашої країни практично нічого про це не знають. Вони змушені просто вірити словами докторів, які часто сильно перевантажені роботою, мають маленьку зарплату, зате мають постійно звітувати перед своїм керівництвом, що доставляє їм масу проблем.

Як можна запобігти непотрібні грошові витрати при візиті до медичного закладу ? Куди слід звернутися до медичного страховим полісом? Де шукати справедливості, якщо вам відмовляють у наданні послуг за цим полісом? На ці питання краще відповісти заздалегідь, не чекаючи настання страхового випадку.

Обов’язкове медичне страхування не забезпечує абсолютно безкоштовного лікування!

Найпоширеніша омана більшості російських громадян полягає в упевненості, що за наявності медичного страхового поліса їх повинні лікувати абсолютно безкоштовно. Проте це трохи не так. Певні відрахування до Фонду ОМС (обов’язкове медичне страхування) роблять все громадяни Росії в працездатному віці кожен місяць. Це, як все прекрасно розуміють, дуже велика сума. З цієї причини, при наступній спробі лікаря повідомити вам про додаткову оплату тієї чи іншої послуги, ви можете детально розповісти йому про свої регулярних відрахувань до фонду ОМС. Завжди майте на увазі, що ви не звертаєтеся до медичної установи за послугу, і ви йдете туди не з бажання «увірвати трохи безкоштовного лікування», а хочете отримати законні, оплачені вами, послуги. Пам’ятайте про це, і це зміцнить вас у думці про свої права і додасть сил в боротьбі за них.




На що ж, власне, ви все-таки маєте право?


Нижче ви бачите список хвороб, лікування яких держава повинна брати на себе , при наявності медичного страхового поліса. Цей перелік вказується в Програмі гарантій держави 2011 року по наданню громадянам Росії безкоштовної медичної допомоги. Ось цей перелік:

– всі види інфекцій і паразитів, крім хвороб, які передаються через статеві акти, туберкульозу, ВІЛ та СНІД;
– пухлини;
– захворювання гормональної системи;
– захворювання шлунково-кишкового тракту і порушення процесів метаболізму;
– захворювання центральної нервової системи;
– захворювання крові та органів, що виробляють кров;
– порушення, в яких задіяна імунна система ;
– захворювання органів зору та їх придатків;
– захворювання органів слуху та їх відростків;
– захворювання органів кровообігу;
– захворювання дихальної системи;
– захворювання травної системи;
– захворювання сечостатевої системи;
– захворювання шкірного покриву;
– захворювання кісткової і м’язової системи, а також сполучних тканин;
– пошкодження, інтоксикація та інші результати впливу зовнішніх причин ;
– вроджені вади у розвитку організму або її органів;
– збої хромосом і спотворення;
– деякі стани, що виникають при розвитку плода в передпологовій період.

Крім цього, за рахунок держави лікарі повинні супроводжувати весь процес вагітності, включаючи подальші пологи. Також засобами ОМС має проводитися лікування зубів і надаватися будь-який лікарський засіб, що міститься в «Списку необхідних для життя найважливіших лікарських препаратів». Також лікарі повинні безкоштовно виконувати всі процедури, які необхідні для виявлення того чи іншого захворювання.




Все їдуть і їдуть!


Напевно, найбільш поширеною причиною, по якій зазвичай лікарі відмовляють в наданні медичної допомоги, полягає у відсутності постійної прописки в тому населеному пункті, де людині доводиться звертатися за допомогою.

Однак відмовляють на цій підставі лікарі абсолютно не законно. Медичний страховий поліс діє по всій Росії, незалежно від конкретного населеного пункту. Постійно майте це на увазі і при необхідності нагадуйте про це працівникам медичних установ, які намагаються відмовити вам у наданні послуг, посилаючись на те, що ви не прописані в їхньому місті.

У випадку, коли ви плануєте перебувати в чужому місті досить довго, звертаючись при цьому до лікарів за послугами, вони повинні прикріпити вас до найближчої до місця фактичного проживання клініці, навіть якщо ви не маєте тимчасової прописки. А надавати швидку медичну допомогу повинні всім і в будь-медичній клініці, навіть у разі відсутності медичного полісу та прописки.




Куди повідомляти про порушення?


Якщо раптом ситуація, схожа на описані вище, відбулася з вами і ваші права на надання медичних послуг були порушені, ви маєте право поскаржитися. У першу чергу, вам слід звернутися до Федерального Фонд ОМС (номер телефону – 8499973 32 27). Крім того, ви можете звернутися зі скаргою до територіального департамент охорони здоров’я, в залежності від місця, де ви знаходитесь.

У скарзі обов’язково повідомте місце знаходження медичного закладу, де вам було відмовлено в допомозі, а також бажано назвати прізвища і посади працівників установи. Крім того, в деяких випадках вистачає простого розмови з лікарем або медсестрою, в якому побіжно можна поцікавитися їхніми прізвищами, щоб запобігти інцидент. Ну а якщо це не допомогло, вдихніть глибше і готуйтеся до довгого очікування, щоб відновити справедливість. Не слід вважати, що з цього нічого не вийде. На сайті Федерального Фонду ОМС розказано про багатьох випадках, коли пацієнти недобросовісних клінік успішно відновлювали свої права за допомогою співробітників Фонду.


Подібні історії у великій кількості зустрічаються в і глобальної мережі. Ось одна з таких історій :

«Розкажу про свою ситуацію. Ми з чоловіком з Твері, проживаємо зараз в Москві разом з нашим сином. Прописки московської у нас немає. Довелося звертатися в лікарню. Там нам сказали, що без постійної московської реєстрації нам нічого робити не будуть. За порадою знайомих вирішила написати заяву в московський Департамент охорони здоров’я по конкретному округу. Мені, однак, відмовили і там в прикріпленні до поліклініки! Після цього я звернулася до Департаменту охорони здоров’я по місту Москва і паралельно в прокуратуру зі скаргою на дії працівників департаменту охорони здоров’я по округу. Після цього мене прикріпили до поліклініки. З головним лікарем лікарні тепер у нас тісні дружні відносини, з питання звертаюся тільки до неї. А приємніше всього, що необхідність постійної прописки в цій клініці після моєї проблеми вирішили скасувати ».


Написать ответ