Життя Коко Шанель



Жізнь Коко Шанель


Коли знайомишся з біографією Коко Шанель, мимоволі задаєшся питанням: що допомогло цій жінці стати знаменитою – талант, працьовитість, краса, розум? А може бути, світ так потребував Шанель, що надав їй рідкісну можливість повністю реалізувати свої задуми всупереч всім перешкодам – простому походженням, вихованню в монастирському притулку, двом війнам?


На відміну від добрих казок, життя не всім віддає по заслугах. Вона може бути вкрай несправедлива і навіть нещадна до талановитим, красивим, розумним. Згадаймо, наприклад, поета Франсуа Війона, який помер за чверть століття до того, як його вірші були надруковані. Або радянську актрису Марину Ладиніну, яка мріяла про шекспірівських ролях, а замість цього півжиття грала веселих свинарок, а іншу половину – животіла в повній самоті.

.. Таких доль безліч.
До Габріель Шанель доля була на рідкість милостивою. «Я хотіла, щоб мене розгледіли, вибрали, вибрали назавжди», – говорила Шанель, маючи на увазі щастя в заміжжі. А отримала куди більше; її, позашлюбну дочку торговця і селянки, розгледіла і вибрала епоха, зробивши своїм символом.
Шанель – це не тільки новий стиль і напрям моди, не тільки нові тканини і силуети, це принципово новий світогляд, вільне мислення. Вона була радше пророчицею, ніж модельєром.
Давайте пригадаємо, які революційні ідеї їй вдалося здійснити. Перш за все – викинути на смітник корсет. Кілька разів піднімати довжину суконь, а пізніше, в 30-х роках, ввести довгі атласні коктейльні сукні. Придумати спортивну моду, ввести коротку стрижку.



Які основні прикмети стилю Шанель? Перш за все – лінія. Моделі прості, але оброблені з особливою ретельністю. Силует – прилеглий, полуприлегающий або прямий, в залежності від фігури.



Спочатку змусити жінок відмовитися від прикрас, потім прищепити їм смак до біжутерії. Взяти від чоловічої моди все, що можна, – брюки, жилети, сюртуки, светри, берети і кепі, навіть форму черевик (унісекс – це теж ідея Габріель). Створити безсмертний аромат «Шанель № 5», а до нього – принципово новий, дуже простий дизайн флакона. І нарешті, винайти такий бестселер, як маленьке чорне плаття, яке залишається модним до сих пір.
Дивовижна річ: вона створювала моду з антимоди, трансформуючи і адаптуючи робочий одяг – тільники, куртки штукатурів, майки вантажників, лівреї лакеїв.




Найближча середу


Перший, хто допоміг Габріель встати на ноги, – Бій Кепел, розумниця, красень, денді. Можливо, він був найбільшою любов’ю в її житті. Якби не підтримка Кепела, вона б не змогла відкрити спочатку капелюшну майстерню в Довілі, а потім власний Будинок моди в Біарріце. Бій Кепел загинув в автокатастрофі в 1919 році.
За Поля Іріб Шанель збиралася вийти заміж. Він був прекрасним малює, кутюр’є, архітектором, стилістом, декоратором і дизайнером. Ненавидів серійну продукцію, любив розкіш, вів бурхливе життя і, маючи добре оплачувані замовлення, постійно потребував грошей. У 1933 році він став редактором і художником паризького журналу «Свідок», на обкладинці цього видання стали з’являтися його малюнки Шанель як символу Франції Влітку 1935 року на віллі «Пауза» Поль Іріб помер у неї на очах під час гри в теніс.
Дві жінки справили на неї вплив – міся Серт, натхненниця й порадниця найбільших творців своєї епохи, і Колетт, талановита актриса і письменниця.



Шанель надавала великого значення матеріалу. Він міг бути розкішним або недорогим, найтоншим або грубим, але завжди натуральним.



міся Серт виводила Габріель з депресії після смерті Боя, допомагала знов знайти смак до життя, саме вона ввела Габріель в коло художників і письменників, у неї Шанель навчилася особливому мистецтва – розпізнавати, цінувати і захищати таланти. Жодна ініціатива в області мистецтва не обходилася без участі МІСД Серт. Її дружбою дорожили Тулуз-Лотрек, Ренуар і Боннар, а потім і Пікассо, Кокто, Моран, Реверди, Стравінський, Дягілєв.
«Міся здатна прив’язатися тільки до того, чого не розуміє, а розуміє вона майже все. Я для неї так і залишилася загадкою, звідси і вірна дружба », – так пояснювала собі Шанель природу їхніх стосунків.
З Колетт відносини складалися інакше. Це була, мабуть, єдина з жінок, що відповідає Габріель за масштабом особистості. У своїй книзі «в’язницю і рай» Колетт дала таку оцінку характеру і творчому методу Шанель: «З її впертою енергією, вмінням дати відсіч, манерою слухати і готовністю захищатися, яка іноді перетворює її обличчя в глуху стіну, – це маленький чорний бик».




Два покровителя – дві колекції


Можна виділити два головних напрямки, на які спиралася імперія Шанель.
Перше – російське. Воно почалося зі знайомства з Великим князем Дмитром Павловичем, онуком Олександра II. Їх роман, який переріс потім в ніжну дружбу, на все життя заронив у Шанель величезний інтерес до російської культури. Вона подружилася з Дягілєвим і Стравінським, полюбила російський балет, чимала заслуга належить їй і в демонстрації «Російських сезонів», які стали сенсацією в Парижі.



Улюблені аксесуари Шанель – штучні перли, великі короткі намиста або, навпаки, довгі витончені нитки, ланцюжки в кілька ярусів.



Саме в цей час з’явилися знамениті парфуми «Шанель № 5».
У своїй «російської колекції» Габріель відштовхується від двох несподіваних ідей – військової гімнастерки з поясом і селянської сорочки. Довга вільна блуза відразу стає улюбленою моделлю парижанок. З подачі Шанель в моду входить різноманітна вишивка, і Габріель відкриває вишивальну майстерню під керівництвом Великої княжни Марії Павлівни, сестри Дмитра Павловича. У Довілі проходить демонстрація моди від Шанель, в якій в якості моделей беруть участь виключно російські аристократки. Вони представляють «російський стиль» – хутра і золоті тканини, білий атлас, шалі, косоворотки, перли, як штучний, так і справжній.
Другий напрямок – англійське. Воно теж пов’язано з любовними відносинами. На цей раз – з герцогом Вестмінстерським. Кур’єри курсували між Парижем і Лондоном, доставляючи любовні послання; спеціальним літаком прибували з Англії квіти, фрукти і тільки що виловлені лососі. Підсумком цього роману стала нова колекція Шанель, її нове бачення моди, нові елементи її стилю.
Англія відкрила Габріель красу і комфортність шотландських твіди.



Обов’язкові деталі костюмів Шанель – оздоблення шнуром, кантом або тасьмою, великі гудзики. У російський період величезне значення набула вишивка – шовком, бісером, золотими нитками.



Сенсацією в Парижі став «ліврейний» жакет, прототипом якого стала одяг лакеїв із замку Ітон-Холл. В цей час Шанель сміливо вводить в моду насунутій до брів бере, запозичений у англійських матросів, а на нього приколює масивну брошку з дорогоцінними каменями, яку раніше відводилося місце не інакше як на бальній сукні.


У своїй «англійської колекції» вона пропонує жінкам товсті светри і товсті в’язані панчохи, брюки та куртки з чоловічого гардеробу. І все це в інтерпретації Шанель не огрубляет жіночий образ, а, працюючи на контрасті, підкреслює крихкість і додає пустощі.




Розкіш на службі у простоти


Шанель стала символом жіночої свободи і незалежності. При цьому її сміливі рішення завжди спиралися на здоровий глузд. Шанель говорила, що одяг має свою логіку і що популярність їй принесли дуже прості речі. Вона написала одного разу: «Я проти моди, яка швидко проходить. Уявіть собі, я не можу бачити, як викидають одяг тільки тому, що прийшла весна ».



В англійський період в арсеналі Шанель з’явилися широкі штани і жилет, запозичені у британських моряків. Але, на відміну від чоловічого костюма, вбрання від Шанель належало носити з безліччю аксесуарів.



Руйнуючи усталені канони, Шанель створила стиль, де несподіванка межувала з практичністю, краса оздоблення підкреслювала верховенство лінії, а витонченість крою облагороджувала грубі і недорогі матеріали. Розкіш по Шанель – це витончена простота і почуття міри. В її моделях немає нічого химерного, настирливого, наскільки б парадоксальними не були її дизайнерські рішення.
Як вже говорилося, Шанель не раз змінювала напрямки моди. Але є основні принципи, за якими і зараз легко розпізнається її стиль – простий, але сповнений вишуканості. Вона любила повторювати, що розкіш гарна тільки тоді, коли надає простоті витонченість.
Такі рішучі жіночі натури, як Габріель Шанель, народжуються рідко. Але саме вони допомогли прекрасній половині людства краще зрозуміти себе. Цілком ймовірно, що 8 березня багато жінок одягнуть сукні, фасон яких колись придумала Коко Шанель. І цілком можливо, що вони отримають в подарунок парфуми «Шанель» – неважливо, під яким номером. Так Міжнародний жіночий день об’єднає двох, здавалося б, несумісних бунтарок – Коко Шанель і Клару Цеткін. Одна створила імперію високої моди, інша боролася за політичні свободи жінок і придумала Міжнародний жіночий день. А по суті вони обидві розкріпачили жінок, за що ми повинні бути їм вдячні.



Можливо, самий геніальний винахід Шанель – маленька чорна сукня, якому ніколи не загрожує вийти з моди


Жізнь Коко Шанель


Написать ответ